Turism


varf-pe-valea-rebrei

 

Promovarea  teritoriului, ca produs turistic, catre pietele externe ramane inca deficitara in Romania.
Situatia se poate explica, pe de o parte prin concentrarea celor mai multe initiative de acest tip la nivel national. Ministerul Turismului este singurul actor capabil sa puna in evidenta atuurile unui teritoriu intr-o imagine, intr-un program coerent de promovare a acestora catre turistii straini.
O alta explicatie a acestei situatii, este aceea ca se acorda putina atentie dezvoltarii turismului la fiecare nivel teritorial. Lipsa unor institutii la nivel regional, cu arii de competenta complementare, specializate in culegerea si prelucararea datelor statistice privind dezvoltarea si evolutia turismului regional, valorificarea cadrului natural, cat si evaluarea si ierarhizarea problemelor de mediu.

Doar in conditiile dezvoltarii unor instrumente, institutii de acest fel putem spera la o crestere a turismului regional.
Strategia de dezvoltare a turismului trebuie privita prin asigurarea unui echilibru dinamic intre componentele capitalului natural si sistemele socio-economice. Aceasta ar trebui sa constituie o preocupare importanta a administratiei publice. Strategia de dezvoltare locala inseamna a gandi global si a actiona local.
Acest concept transpus in directii de dezvoltare, presupune si utilizarea eficienta a resurselor naturale, transformarea potentialului natural al comunitatii in avantaje competitive pentru a conduce la dezvoltarea zonei.